Wednesday, December 9, 2009
CUTI-CUTI MALAYSIA
Lama dh aku x tengok blog aku ni..almaklumlah sibuk bercuti..kat maner lg kat kg la..Aku cuti ni cam biasalh.ulang alik..skjap umah aku skjap umah suami aku..skjap kelate skjap ganu..cam tu lh smpai abis cuti ni..cuti pn dh x lama dah..aku kena p penang awal lh sbb ada tugas kat sekolah 21 hb ni..x kan nk blk kg plak..lagi pn start 28 dah mesyuarat dh n mcm2 program..stay jer kat penang..x pn p jalan2 jer...lg pn anniversay kami yg ke-3 dh nk tiba....hmmm nk celebrate kat maner ni...lum pk pn lg...tengoklah dulu..k lh..
Monday, November 23, 2009
Banjir oh banjir
sepanjang perjalanan dari lumut ke kampung, hujan turun tak henti2..walaupun aku tak sampai kat kampung halaman lagi,tp aku sampai jgk kat terengganu...sbb jalan dtutup krana dinaiki air...mungkin pagi esok air dah mula surut..
td pn redah jer jalan kat sg durian, kuala krai..Alhamdulillah x der per2..air mKN Naik. makin lama tunggu nak cross banjir jawabnyer duduk kat situ jer la...
ni menumpang kat umah kak ipar dulu.kat kampung raja.nasib baik lasini tak banjir..nati bila air dah surut,kami ak gerak balik..
td pn redah jer jalan kat sg durian, kuala krai..Alhamdulillah x der per2..air mKN Naik. makin lama tunggu nak cross banjir jawabnyer duduk kat situ jer la...
ni menumpang kat umah kak ipar dulu.kat kampung raja.nasib baik lasini tak banjir..nati bila air dah surut,kami ak gerak balik..
Wednesday, November 18, 2009
Hari Sukan 2009
Hari ni baru jer abis Sukan kat sekolah aku....Penat gilerr...Wpun hujan, sukan tetap sukan...Pagi lg dh ujan..disebabkn ujan, sukan start dh lewat..tp nk wat cam ner..bdk2 lg ska main air..padang pn bnyak air..rredah jer..penat2 pn rumah hijau dpt no 2, beza 1 mata sajer..x per..aku bangga ngan bdak2 umah hijau..bersemangat betul diaorang..SYABAS....Tahun depan cuba lagi..
Saturday, November 14, 2009
saja jer melawat blog wife ni.. ni dia pi sekolah..duk ngan ain kat umah.. hehehe.. apa lagi,, jom ain kita sepah2 rumah.hahahaha.. tak per nanti ummi balik dia kemaskan la... lau bab2 macam ni saya selalu teringat masa duk sembang ngan mertua saya..
dia cakap...
memang kita hidup berpasangan tidak semestinya mempunyai hobi minat dan sikap yang sama..Allah jadikan itu sebagai satu warna dalam kehidupan kita berkeluarga.. ia juga saling melengkapi di antara satu sama lain..
sebagai contoh kalau seorang tu pemarah.mesti seorang lagi tu slow ja dulu.lau dua2 jadi pemarah at same time.hancur la rumah tangga...begitu jugak kalau seorang tu boros.seorang tu kena la jimat sikit.bagi balance.lau seorang tu pendiam.seorang lagi tu mesti banyak mulut sikit...bayangkan kalu dua2 pendiam.sehari hanya tanya .. abang nak makan... tolong jaga anak..
dan jawapan yang diterima ya.. ok .. meriah tak rumah macam tu..hahahaha
KESIMPULAN CITER---- KALAU SUAMI N ANAK SEPAH-SEPAHKAN RUMAH TU, SI ISTERI XNAK SURUH SUAMI SIMPAN,, SEBAB IA SALING MELENGKAPI,SUAMI N ANAK SEPAHKAN,ISTERI KEMASKAN..KAN BARU MERIAH SIKIT RUMAH TANGGA...
HAHAHAH...
I HAPPY LIFE TOGETHER WITH U
AND I WANNA EVERLASTING WITH U
N OUR DESCENDANT.
MAY GOD BLESS WE..
dia cakap...
memang kita hidup berpasangan tidak semestinya mempunyai hobi minat dan sikap yang sama..Allah jadikan itu sebagai satu warna dalam kehidupan kita berkeluarga.. ia juga saling melengkapi di antara satu sama lain..
sebagai contoh kalau seorang tu pemarah.mesti seorang lagi tu slow ja dulu.lau dua2 jadi pemarah at same time.hancur la rumah tangga...begitu jugak kalau seorang tu boros.seorang tu kena la jimat sikit.bagi balance.lau seorang tu pendiam.seorang lagi tu mesti banyak mulut sikit...bayangkan kalu dua2 pendiam.sehari hanya tanya .. abang nak makan... tolong jaga anak..
dan jawapan yang diterima ya.. ok .. meriah tak rumah macam tu..hahahaha
KESIMPULAN CITER---- KALAU SUAMI N ANAK SEPAH-SEPAHKAN RUMAH TU, SI ISTERI XNAK SURUH SUAMI SIMPAN,, SEBAB IA SALING MELENGKAPI,SUAMI N ANAK SEPAHKAN,ISTERI KEMASKAN..KAN BARU MERIAH SIKIT RUMAH TANGGA...
HAHAHAH...
I HAPPY LIFE TOGETHER WITH U
AND I WANNA EVERLASTING WITH U
N OUR DESCENDANT.
MAY GOD BLESS WE..
Thursday, November 12, 2009
Hari-hari yang berlalu..
Minggu2 terakhir ni, sekolah aku bukan main sibuk lg..byk sgt program yg buat last minute..Bukan banyak pn, 2 jer..tp semua program yg besar..satu Hari Anugerah Kecemerlangan..satu lg Hari Sukan Tahunan..ngan byk lg yg nak settle b4 tutup sekolah..Minggu ni pn tiap2 ari ada jer pengisian..hari2 wat lathn sukan..kdg2 x leh wat gak, cuaca x elok..padang penuh ngan air..ni pn dgn saringan bg acara2 tertentu pn blm buat habis lg..x th lah sempat x nak buat dlm sehari..isk..isk..ari ni plak buat raptai hari anugerah..esok pn buat lg..kesian..budak2 yg dpt hadiah pn ramai yg x hadir..ni pn ramai yg x th dpt hadiah..ntah ler..x th cam ner..aku tgk kelam kabut jer..x nk lh complain kan..tgk jerlh cam ner program tu nanti..lepas jer ari anugerah kecemerlangan ari sabtu ni, cikgu2 sekolah aku p kelate n ganu..lawatan..aku x p pn..malas lh..lgpn aku org sana, dh nk cuti pn..baik blk umah terus..tp, skrng musim hujan kat sana..x tahulah cam ner diaorang nak p melawat..tp x banjir dh kot..
seminggu lg sekolah...ari isnin plak cuti peristiwa..ari selasa plak raptai hari sukan..hari rabu sukan tahunan 2009..buku teks x th bila nk bagi..budaya tutup sekolah kna buat jgk...ntah ler...tp cuti tetap cuti..yahoo! cuti..
seminggu lg sekolah...ari isnin plak cuti peristiwa..ari selasa plak raptai hari sukan..hari rabu sukan tahunan 2009..buku teks x th bila nk bagi..budaya tutup sekolah kna buat jgk...ntah ler...tp cuti tetap cuti..yahoo! cuti..
Subscribe to:
Posts (Atom)



